Tablica interaktywna a innowacja pedagogiczna
Po przeczytaniu tytułu poruszanego zagadnienia przychodzi na myśl co to jest innowacja? Innowacja kojarzy nam się z czymś nowym i bardzo dobrze. Stwierdzamy zatem, że innowacja pedagogiczna to wprowadzenie czegoś nowego do szkoły lub dydaktyki, co będzie w stanie poprawić jakość pracy.
Po przeczytaniu tytułu poruszanego zagadnienia przychodzi na myśl co to jest innowacja? Innowacja kojarzy nam się z czymś nowym i bardzo dobrze. Stwierdzamy zatem, że innowacja pedagogiczna to wprowadzenie czegoś nowego do szkoły lub dydaktyki, co będzie w stanie poprawić jakość pracy.
Co mówi rozporządzenie?
Rozporządzenie MENiS z dnia 9 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków prowadzenia działalności innowacyjnej i eksperymentalnej przez publiczne szkoły i placówki „innowacja pedagogiczna to nowatorskie rozwiązania programowe, organizacyjne lub metodyczne, mające na celu poprawę jakości pracy szkoły”.
Czy tablica jest innowacją?
Osoby nie za bardzo zainteresowane tym tematem nie mają powodów, aby sądzić inaczej, bo przecież niewątpliwie tablica interaktywna w procesie nauczania jest czymś atrakcyjnym dla uczniów ale czy to przypadkiem nie jedyna jej zaleta?
Definicja innowacji
Warto spojrzeć raz jeszcze na definicję innowacji pedagogicznej z której wynika, że to nowatorskie rozwiązanie (w naszym przypadku to zastosowanie tablicy interaktywnej na początku edukacji) musi mieć na celu poprawę jakości pracy szkoły bądź przedszkola. Rozwój dziecka nie pozwala jednak na efektywne jej wykorzystanie.
W związku z tym e-tablica nie jest nowatorskim i efektywnym rozwiązaniem metodycznym dla dzieci na poziomie przedszkola i kl. 1-3 przez co nie jest innowacją pedagogiczną.
Rozporządzenie MENiS z dnia 9 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków prowadzenia działalności innowacyjnej i eksperymentalnej przez publiczne szkoły i placówki „innowacja pedagogiczna to nowatorskie rozwiązania programowe, organizacyjne lub metodyczne, mające na celu poprawę jakości pracy szkoły”.
Czy tablica jest innowacją?
Osoby nie za bardzo zainteresowane tym tematem nie mają powodów, aby sądzić inaczej, bo przecież niewątpliwie tablica interaktywna w procesie nauczania jest czymś atrakcyjnym dla uczniów ale czy to przypadkiem nie jedyna jej zaleta?
Definicja innowacji
Warto spojrzeć raz jeszcze na definicję innowacji pedagogicznej z której wynika, że to nowatorskie rozwiązanie (w naszym przypadku to zastosowanie tablicy interaktywnej na początku edukacji) musi mieć na celu poprawę jakości pracy szkoły bądź przedszkola. Rozwój dziecka nie pozwala jednak na efektywne jej wykorzystanie.
W związku z tym e-tablica nie jest nowatorskim i efektywnym rozwiązaniem metodycznym dla dzieci na poziomie przedszkola i kl. 1-3 przez co nie jest innowacją pedagogiczną.